استرس

راههای مقابله با استرس

به تغذیه خود اهمیت دهید. کاهش قند خون موجب استرس میشود مواد غذایی سبوس دار، میوه، سبزیجات و حبوبات موجب ثابت ماندن اندازه ی قند خون میشود.

از مصرف زیاد نمک، چربی، خوراکی های سرخ شده و مواد قندی ساده که به آزاد شدن اپی نفرین کمک و باعث عدم مقاومت بدن در برابر فشار روانی می شود خودداری کنیم.

با آرامش به قدم زدن مخصوصاً در پارک یا محیط های آرام بپردازیم.
با بچه ها بازی کنیم خصوصاً تاب بازی
از ماساژ بدن توسط دیگران (خصوصاً متخصص) استفاده کنیم
مصرف ویتامین سی ومصرف ویتامین گروه ب. روزانه یک قرص ویتامین ب کمپلکس بخورید .

خواب کافی مهم ترین عامل برای کنترل استرس است.

مصرف کافئین را محدود کنیم. نوشیدنی های کافیین دار مخل خواب منظم و در نتیجه به خاطر کم خوابی استرس ایجاد میکنند .

به چشمان خود استراحت دهید.پس از یک ساعت مطالعه برای یک دقیقه به یک نقطه دور خیره شوید و سپس چند دقیقه ای چشمان خود را ببندید.

ورزش کنید. ورزش هورمون های نشاط را فعال و هورمون های استرس را مهار میکند

عمیق نفس بکشید.. دوش آب گرم بگیرید . همیشه لبخند بزنید.

احساسات و هیجانات خود را بنویسید یا درباره آنها با دوست یا مشاور خود صحبت کنید .

گاهی انرژی خود را با مشت کوبیدن به بالشت رها کنید

توکل کنید. و به خاطر داشته باشید برای رسیدن شما به هدفتان ؛<تو خدا هدفت> کافی است .

در حال زندگی کنید. فکر کردن به آنچه در اینده قرار است اتفاق بیفتد استرس ایجاد میکند .شما تلاشتان را میکنید نتیجه قطعا با تلاش درست به دست خواهد آمد.

از افرار منفی و مظطرب دوری کنید و به هیچ وجه پای صحبت های آنها ننشینید .از کسانی که دایما غر میزنند دور باشید چون انرژی شما را برای ادامه مسیرتان از بین میبرند .

هدف و توانایی های خود را باور داشته باشید و با خود تکرار کنید من میتوانم . به خاطر داشته باشید خداوند هیچ آرزویی را در دل شما قرار نمیدهد مگر آنکه توانایی رسیدن به آن را در شما قرار داده باشد.

اتاق خود را مرتب نگه دارید نظم مکان باعث ارامش روان است. ر هنگام خواب وسایل الکترونیکی کنارتان نگذارید.

از فکر رقابت با دیگران بیرون بیایید .پیوسته هدفتان شکست اخرین موفقیت خودتان باشد و تصور کنید که در عرصه کنکور یکه تازید ولی هربار باید از روز قبل نسبت به خودتان پیشرفت داشته باشید .هدف ما شکست اخرین موفقیت شما و دستیابی به موفقیت بالاتر است .

نویسنده : دکتر تواناپور


ما را در تلگرام دنبال کنید…

تلگرام کافه کنکور

امتیاز شما از 1 تا 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید: