چرا به نتیجه مطلوب نمیرسم؟

white-background-of-circuit-design_1035-4664

چرا با وجود درس خوندن به ترازی که انتظار داریم نمی رسیم؟

 

خیلی از دانش آموزان با این مشکل مواجه اند که چرا با وجود اینکه وقت نسبتا زیادی رو برای خوندن درس هاشون صرف می کنن اما توی آزمون آزمایشی تراز مورد نظرشون رو نمیارن و به نتیجه دلخواهی که مد نظرشون هست نمی رسن…..در نتیجه اینجوری به نظر میرسه که فرق چندانی بین این دسته افراد با دانش آموزای سطح پایین نیست.

این مشکل رو میشه از ۲ جنبه مورد بحث قرار داد:

۱-در حالت اول دانش آموز سر جلسه ی آزمون توی دروس تسلط کافی رو نداره که این حالت ۳ دسته از دانش آموزان را در برمی گیره :

الف ) دسته اول کسانی رو شامل میشه که حین مطالعه سطحی عمل می کنن و از همون ابتدا به تسلط کافی نمی رسن….

اگر جزو این دسته هستید باید در نحوه ی مطالعه تون تغییراتی ایجاد کنید و راه روش درست خوندن توی هر درس رو به دست بیارید می تونید به جای خوندن ۷،۸درس آزمون ولی سطحی تعداد دروس رو پایین آورده اما سعی کنید توی همین تعداد درس به تسلط برسین تا سر جلسه ی آزمون به جای مواجه شدن با حجم زیادی از دروس که با وجود مطالعه  ، بی تسلط یا کم تسلط هستید پاسخگوی سوالات تعداد کمتری درس اما با تسلط بالا باشید اما به این نکته باید توجه کرد که بعد از گذشت ۲یا۳ آزمون و پیدا کردن راه و روش مطالعاتی هر درس باید سرعت عمل خود را بالا برده و همه ی دروس را برای آزمون مطالعه کنید.

ب ) دسته دوم کسایی  رو شامل میشه که مطالعه ی عمقی داشته و به تسلط کافی توی دروس رسیده اند اما بنا به دلیلی از جمله برنامه ریزی نادرست سرجلسه موفقیت لازم رو کسب نمی کنن منظور از برنامه ریزی نادرست اینه که برای مثال فرد درسی مثل عربی رو توی یکی دو روز اول هفته خونده و به تسلط هم رسیده ولی به خاطر تعداد دفعات کم مرور و تست زنی تسلط به دست اومده رو از دست می ده ………

اگر جزو این افراد هستید باید برنامه ای رو تدوین کنید که در طول دوهفته ی قبل آزمون تعدادمراحل خوندن یک درس بیشتر با زمان کمتر باشد در واقع با این کار می تونید تسلط به دست اومده رو برای مدت طولانی تری نگه دارید و همچنین باید ۲ یا ۳ روز آخر قبل از آزمون باید به جمع بندی مطالب خوانده شده اختصاص بدهید با این کار مطلب هم مرور می شه هم در ذهن طبقه بندی میشه و به خاطر آوردن مطالب سر جلسه ی آزمون راحتتر میشه …

ج) دسته سوم دانش آموزایی شامل میشه که ۱۴ تا ۱۵ ساعت رو به خوندن دروس اختصاص داده اما بازده و کارایی شان به اندازه ۵ تا ۶ ساعت مطالعه بوده ….. در واقع این افراد کمیت را به کیفیت ترجیح می دهند .

این افراد باید تمام دروسی که مطالعه شده و تعداد تست هایی برای هر درس زده شده رو در دفتر برنامه ریزی خودشون نوشته و هرروز سعی کنن که زمان مطالعاتی برای یک درس رو پایین آورده و بازدهی و همچنین تعداد تستای زده شده رو بالاببرن.

۲-حالت دوم دانش آموزایی رو شامل هستید که با وجود مطالعه ی با کیفیت و تسلط داشتن سر جلسه آزمون ، دچار مشکل میشن .

در واقع این دانش آموزا نحوه ی آزمون دادن رو بلد نیستن اگر با این مشکل روبرو هستید راه حل پیشنهادی اینه که قبل از آزمونهای آزمایشی ، توی خونه چندین و چند بار از خودتون آزمون بگیرید تا مشکلاتی مثل مدیریت زمانی و مدیریت آزمون رو به خوبی حل کنید .

 

نویسنده : دکتر افیان

ما را در تلگرام دنبال کنید…

تلگرام کافه کنکور

امتیاز شما از 1 تا 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید: