اعتیاد به موبایل در سال کنکور و کنترل آن:

 

امروز میخوایم در مورد اعتیاد و وابستگی اکثر دوستان به موبایل و اینترنت صحبت کنیم

هممون میدونیم خواسته یا ناخواسته به این تکنولوژی خانمان سوز وابسته شدیم. اما نکته اینجاست که میتونیم مثل سایر تکنولوژی ها ازش استفاده مثبت کنیم اینکه شما با همین گوشی ها با سایت و پیج کافه کنکور آشنا شدین یا دنبال نکات درسی در ساعت های طلف شده هستین نوعی روش درست استفاده از گوشی بشمار می آید اما باید حداقل برای یکسال هم شده وابستگیمونو خیللللی کم کنیم حتی به صفر برسانیم ،میدونم خیلییی سخته و توقعی هم نداریم یک دفعه همچیو قطع کنیم پس طبق روش پیشنهادی بنده مرحله به مرحله پیش میریم تا یک مانع بزرگ در راه رسیدن به هدفمونو از پا در بیاریم.

تاثیر فضای مجازی در کنکور

روش کنترل فضای مجازی در سال کنکور:

 

۱-تمااام بازی ها رو حذف کنید و با این جمله ((موقع استراحت بازی میکنم)) خودتونو گول نزنید برای زمان استراحت شما برنامه های بهتری داریم.تاثیر فضای مجازی در کنکور

۲-چند آهنگ ملایم و آرامش بخش برای زمان استراحت و خستگی داشته باشین.

۳-فضای مجازی بسیار وقت گیرن بجز یکی دوتا بقیه را حذف کنید و در همان هاییم که دارین افراد و پیج هایی که بهتون انرژی منفی میدن بلاک کنین به هیچ وجه در مورد مسایل بی ربط صحبت نکنید

۴- یکی از کارهایی که خیلی وقت میگیره موقع گوشی اینه که شما مدام “چک” می کنید! مثلا در بازه ی ۵ دقیقه ممکنه گوشیتون رو ۲۰ بار چک کنید! این چک کردن خودش وقت و انرژی زیادی میگیره باور کنید رییس جمهور ها هم انقدر به ثانیه ها و اطلاع رسانی ها حساس نیستند که بخوان توی ۵ دقیقه ۲۰ بار چک کنن چیزی رو! به جای این که توی ۵ دقیقه ۲۰ بار گوشیتون رو و شبکه های اجتماعیتون رو چک کنید این روال رو به هر ۳۰ دقیقه یک بار کاهش بدید مطمئن باشید دنیا منفجر نمیشه اگه شما کمتر حواستون باشه!

(البته این برای قبل کنکوره بعد کنکور مثل همین حالا بنده باید چک کنید J )

برای کم کردن زمان کار کردن با گوشی یه ایده خوب میتونه این باشه که شما بیاید و زمان تعیین کنید براش مثلتاثیر فضای مجازی در کنکورا بگید هر ۳۰ دقیقه یکبار (در ابتدا و بعدا کم کم بیشتر کنید این زمان رو) گوشیتون رو مثلا در حد ۳ دقیقه باهاش کار کنید و برای این سه دقیقه قبلش آلارم ساعت گوشی رو روشن کنید که به محض این که زمانتون تموم شد صداش دربیاد و متوجه بشید که وقتی که برای گوشی گذاشته بودید تموم شده!

(اون ۳ دقیقه هم به پیج کافه سر بزنید)

چیزی که باید بهش خیلی توجه کنید اینه که باید کم کم گوشی رو کنار بذارین نه این که یه دفعه شب بخوابید صبح بیدار بشید تصمیم بگیرید مثلا سیم کارتتون رو دربیارید و گوشیتون رو بذارید کنار! چنین تغییر رویه ای غیر ممکنه بلکه باید تدریجی باشه درضمن لزومی نداره مثل بعضی ها کلا گوشی رو بذارید کنار البته به شرطی که بتونید خودتون رو کنترل و محدود کنید. مگر نه از پدر و مادرتون بخواین که کمکتون کنن.

تلگرام کافه کنکور

 

امتیاز شما از 1 تا 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید: