کافه کنکوری های محترم امروز میخوایم راجع به بهترین نوع تغذیه ای که در سال کنکور میشه داشت صحبت کنیم، که بحث در مورد تغذیه ی کنکوری رو به ۳ بخش تقسیم کردیم که

بخش اول شامل :  چی برای صبحانه بخوریم؟ چی برای کنترل استرس بخوریم ؟ در زمان کنکور قهوه و نسکافه بخوریم یا خیر؟
بخش دوم شامل : پی برای ناهار بخور؟ استراحت بعد از ناهار چی باشه ؟ شام چی بخوریم؟
و بخش سوم : تغذیه در شب و صبح امتحان چطور باشه؟

که امروز در این پست به موارد بخش اول اشاره میکنیم…

در زمان کنکور صبحونه چی بخورم ؟؟

صبحانه کنکوری

از فواید صبحونه هرچی بگم کمه پس بی مقدمه میرم سراغ اصل مطلب 
گنجاندن کربوهیدرات پیچیده مثل نان و غلات سبوس دار موجب آزادسازی تدریجی قند و ثبات نسبی قندخون در طول روز شده و کارآیی حافظه را بالا میبرد.وجود پروتئین مانند شیر و پنیر و مصرف مغزها ب خصوص گردو و آب میوه هم توصیه میشود .
برخلااااف باور رایج اما غلط خوردن قندهای ساده مانند قند و شکر و مربا ،نوشابه و شکلات نه تنها موجب حفظ آرامش و تمرکز نمیشوند بلکه با بالا بردن ناگهانی قندخون و متعاقب آن ترشح انسولین توسط بدن و افت قند خون ناشی از انسولین (ک دیگه شما تجربیا واردید توو این مکانیسم) موجب خستگی و سردرد و رخوت میشود و بجای آن مواد حاوی فیبر مثل خرما بین مطالعه ب شما عزیزان توصیه میشود .

 

 

برای کنترل استرس چی بخوریم ؟؟؟


  در این راستا الگوی غذایی مسلما معجزه نمیکند اماااا دو مساله را باید درنظر گرفت؛ اول اینکه عادت بدغذایی می تواند توان ذهنی را در مواجهه با عوامل استرس زا کاهش دهد و درنتیجه مدیریت شرایط استرس زا خدشه دار می شود. دوم آنکه تغذیه خوب به فرد کمک می کند از حداکثر توانایی روانی و جسمی خود بهره بگیرد و با شرایط استرس زا بهترین مقابله را داشته باشد. و اما چند نکته ی تغذیه ای جهت کاهش استرس:

کنترل استرس
١) الگوی منظم غذایی 
٢) تنوع غذایی جهت دسترسی ب انواع مواد مغذی
٣)میوه و سبزی به خصوص موز ک حاوی پتاسیم است و روغن زیتون 
۴)کربوهیدرات پیچیده مثل غلات و نان 
۵)املاح معدنی بخصوص پتاسیم و مس و روی و آهن ک از بین این املاح ،ب دخترخانم ها توصیه به مصرف قرص آهن حداقل هفته ای ٢ بار میشود اما ب طور کلی این املاح در گوشت و غلات و مغزها ب خصوص بادام زمینی وجود دارد.
۶)دمنوش ها بخصوص بابونه ک در کاهش اضطراب و خواب آرام موثرند.(البته نباید افراطی مصرف شوند.)

قهوه و نسکافه و چای در ایام کنکور:

غذا3


گرچه مصرف مواد کافئین دار در کوتاه مدت خواب آلودگی را کاهش و هوشیاری را افزایش میدهد ،اما مصرف دراز مدت کافئین اثر معکوس دارد. و با افزایش ضربان قلب موجب القا استرس و افزایش تحریک پذیری میشود و مخل تمرکز است ، حتی در مصرف طولانی مدت اثر سوئی بر فراگیریتان دارد.
پـــس از مصرف نا بجا و افراطی این مواد بایستییی پرهیز کرد و در موارد ضروری قهوه و نسکافه مصرف شود .و اما چای حداکثر روزی ٣ لیوان و با در نظر گرفتن این مهم ک جهت داشتن خواب آرام و به موقع از مصرف چای ،حداقل ۴ ساعت قبل از خواب شب خودداری شود
پ ن : مصرف ب اندازه چای سبز و بابونه هم توصیه میشود.

 

ما رو در اینستاگرام فالو کنید:

@cafekonkur.ir

 

 

 

امتیاز شما از 1 تا 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید: